איך עושים מחקר שוק באינטרנט?

איך עושים מחקר שוק באינטרנט: האינטרנט יכול לסייע מאד לאיש עסקים, ליזם או למי שמפעיל עסק מהבית לאתר צרכי שוק. מומחי ייעוץ עסקי מסבירים איך חוקרים את השוק בכלי אינטרנט?

 מעבר לקבוצות מיקוד ולסקרים. ברגע שאתה יודע את הענף הכללי שבו אתה רוצה לעסוק, מומלץ לעשות drill-down ולגלות יותר לעומק מה הלקוחות הפוטנציאליים שלך צריכים. איך עושים זאת באמצעות כלים אינטרנטיים שהם תמיד יותר זולים נגישים ומיידיים? מאמר חשוב לכל העוסקים בניהול עסק או אנשים לפני כתיבת תוכנית עסקית:

מחקר שוק באינטרנט: מחקר מילות מפתח

כאשר אתה מתחרה על שוק רווי עליך להגדיר באופן מהודק נישה ממוקדת שבה תעסוק והטריק הוא להיצמד לשוק הזה  ולא להתרחב. ניתן להשתמש בכלים כמו WORD TRACKER וכן בכלי מילות המפתח של גוגל אדוורדס  כדי לגלות מהן מלות המפתח השכיחות שקהל המטרה שלך מחפש. חיפוש מילים שלא נמצאות בשימוש ע"י המתחרים שלך היא  דרך מצויינת לחשוף צרכים לא מזוהים ולסייע לך להימנע מללכת לאוקיינוס אדום (שוק רווי). למרבה המזל כלי מילות המפתח של גוגל מציע רשימה של מטבעות לשון הנמצאות בחיפושים שכיחים ואשר מכילות את מונח מפתח. ניתן לקבל מידע כמה פעמים מונחי המפתח הללו חופשו בגוגל מדי חודש. אם אתה מגלה שיש יותר מדי עסקים בתחום שאתה מנסה לקדם, וקהל יעד מצומצם יחסית שמחפש את מונח המפתח הזה - מוטב לגלות את זה בשלב המוקדם הזה של טרם הקמת העסק  ולאתר צרכים אחרים.

מחקר שוק באינטרנט: שוטטו בקבוצות דיון, פורומים ובלוגים שבהם נמצאים הלקוחות הפוטנציאליים

לכו לקבוצות הדיון, לפורומים לאתרי מדיה חברתית, ולבלוגים שבהם מתגודדים לקוחות  המטרה. שהו המרחבים הללו והקשיבו: גלו מה הם אוהבים, מה הם לא אוהבים, מה הם מחפשים, ומה חסר בחייהם. אנשים מבקרים במקומות הללו כדי לחפש ייעוץ, וע"י ניטור הדיונים הללו ניתן להצליח להבחין בשאלות שעולות בתדירות גבוהה יותר ויותר. בשאלות הללו  מונח צורך חזק בפוטנציה. נתון מעניין הוא  שרק אחוז מאד קטן מקהילת האינטרנט משתתפת בפורומים ובקבוצות הדיון כך שאם גילית שאלה שהופכת מאד פופולרית אתה יכול להסיק שיש עוד מיליוני גולשים ברשת שמחפשים את אותו דבר. מקום מעולה לעשות בו מחקר צרכים בתחום העסקי שלך הוא GOOGLE GROUPS.

מחקר שוק באינטרנט דרך סקר בדואר אלקטרוני

אם כבר ממילא יש לכם בסיס לקוחות קיים- למה לא להשתמש בו לסקרים? הסקרים הם לא רק דרך מצויינת לשפר מוצר או שירות קיים ולטייב מכירות אלא הם גם דרך מצויינת לגלות מוצרים שרותים ורעיונות חדשים (מה גם שקל יותר לשווק ללקוחות קיימים מאשר ללקוחות חדשים). למעשה כל הסטטיסטיקות מראות שבסיס הנתונים של הלקוחות שלך הוא מכרה זהב וכי 36% מן האנשים שרכשו ממך מוצר או שרות בעבר יקנו שוב אם יהיה לך משהו מתאים להציע. היופי בסקרי אימייל מונח בכך שהם לא עולים דבר חוץ מזמן.

אתרי סקירת מוצרים לצרכי מחקר לקוחות

בדקו אתרים שעושים סקירות על מוצרים וגלו מה אנשים אוהבים ומה אנשים לא אוהבים במוצרי המתחרים שלך. לא מעט צרכנים הולכים לאתרים הללו כדי להתלונן או להשוויץ. עבורך כמנכ"ל הפירמה אלו הם מקומות מצויינים לצותת : מה בדיוק הציבור חושב על המתחרים שלך ועל המוצרים שלהם.

מחקר שוק באינטרנט: בדקו באינטרנט מהי הצעת הערך של המתחרים

המתחרים שלך יכולים להיות המקור הטוב ביותר להשראה עסקית כך שאם בחרת נישה כללית, שווה לעשות את הדריל-דאון  דרך מחקר המתחרים והצעת הערך שלהם. בדקו אותה:  מהי הזווית הייחודית שלהם? אילו פתרונות ייחודיים הם מציעים ללקוחות? האם הם מצליחים? האם אתה יכול לחשוב על דרך שתשפר את הפתרונות שלהם? האם הם מחמיצים משהו? הרעיון הוא לא  להמציא את הגלגל מחדש כשאתה יכול לעשות מוניטיזציה על מוצר קיים של המתחרה שלך כאשר אתה מוצא את הדרך לשפר אותו.  למעשה תעשיות שלמות של מיליוני דולרים נשענות על הטקטיקה הזו של שיפור מוצרים קיימים (תעשיית התוכנה, תעשיית הרכב, תעשייה סלולרית, מוצרי צריכה אישיים וכו'). הצעת הערך הייחודית שלך (UPS) צריכה להיות מחודדת ברורה ונהירה ללקוחות ביתרונות שלה על פני הצעת הערך של המתחרים. לנושא הזה  מוטב להקדיש משאבי זמן למחשבה. לא לקפוץ באופן תגובתי ו-לעשות.