איך מנהלים שיחות קשות עם עובדים מבלי שהם ישנאו אותך?

שיחות קשות עם עובדים: חייבים לערוך שיחות קשות או להעביר ביקורת על עובד שמשגע אתכם? כך תעשו זאת בחן, באלגנטיות ובמנהיגות ניהולית שתשיג את המטרה ללא יצירת 'דם רע'

למעט כמה פסיכופטים שמצויים בעולם העסקים – אין הרבה מנהלים שמתענגים על הצלפה בעובדים שלהם או הטחה של ביקורת ישירה בפנים. הם חוששים לייצר דם רע, חוששים מנקמה סמויה וחוששים לאבד את העובד במיוחד כאשר יש לאותו עובד כמה סגולות טובות שמקדמות את הביזנס. איך עושים את הביקורת הזו בלי שאף אחד ייפגע ומשיגים את התוצאות שאתם רוצים מהעובד?

שיחות קשות עם עובדים קשים: לדבר דוגרי או בעקיפין?

הנה מקרה קלאסי מעורר דילמה ניהולית בנושא של ביקורת על  עובדים: עובדת מצטיינת במחלקת המכירות שלכם  מגיעה לפתע  באיחורים, מגזימה בלקיחת ימי מחלה, עוזבת את העבודה לפני הזמן, ומקטינה תפוקות. מתחילות לזרום תלונות מלקוחות שמלינים על כך שהעובדת שלכם מזניחה אותם ואפילו לא מחזירה להם טלפונים ודואר אלקטרוני. מה עושים?  מדברים איתה דוגרי או מציגים לה  את הנושא דווקא בצורה מרומזת עקיפה?

שיחה קשה עם עובד בלי הרוס את היחסים: דוגמא ליתרונות של התקשורת הדיפלומטית העקיפה

הנה דרך פעולה אפשרית: במסגרת הרמת כוסית המנהל מכנס  את כל חברי מחלקת המכירות ובאותו מעמד  מהלל את אחד העמיתים שלה על כך שהוא מגדיל ראש, מחזיר טלפונים ללקוחות  ללא שיהוי, נמצא ראשון במשרד ואחרון לכבות את האור. באותו מעמד אתה מצביע עליו אבל אתה בעצם מדבר אליה ומעביר אליה מסר חד מבלי לפתוח איתה תיבות פנדורה. ומסתבר שהמסר לעיתים קרובות מופנם טוב יותר בדרך הזאת בלי לייצר דם רע

ביקורת על עובד: האם להיות ישיר או עקיף ודיפלומטי ?

האם גישה דוגרית בביקורת על עובדים בעסק שלך מקדמת תהליכים או דווקא מעכבת אותם. מה מומלץ לאנשי עסקים ויזמים לבחור  דיבור עקיף או ישיר?

שיחות קשות  מול עובדים: הדרך הישירה

יש מי שבוחר בגישה שאינה הולכת סחור סחור. אומרים לעובד ישירות: ' זו שיחה שהולכת להיות לך קשה ויש סיכוי שתרגיש פגוע'.  למה? כי דיבור עקיף עלול לייצר חוסר אימון וציניות אצל הכפיף שלך ולאלו יש אימפקט נגטיבי רב משמעות בטווח הארוך. לחילופין הגישה הישירה תקבל הוקרה מצד העובד שלך. גם אם התוכן  קשה לאנשים בטווח הקצר.

שיחות קשות עם עובדים: למה קשה  להיות ישיר בשיחות קשות ובשיחות ביקורת עם עובדים?

ישירות ללא ספק מחייבת הרבה מאוד ביטחון עצמי. למנהל ששואף כל הזמן לרצות אחרים ומוודא שכולם יאהבו אותו   קשה להיות שקוף וישיר עד הקצה. רוב האנשים מטבע הגדרתם לא מחפשים שונאים ולא אוהבים להתעלל בכפופים להם 

איך לרכך שיחות קשות מראש? על ידי הכנה טובה: לייצר תרבות עסקית שמעודדת ישירות

ניתן לפתח תרבות ארגונית של ישירות שתסייע למנהל לשטוח  דברים קשים באופן ישיר ואפקטיבי. עושים זאת על ידי  יזום מאסיבי של שיחות לעובדים עם ההנהלה. היעד של הפגישות הללו היא לדרבן את העובד לדבר, ולשטוח בשקיפות את כל אשר מונח על ליבו. המהלך הזה לא פשוט כיוון שלא תמיד נעים לך כמנהל לשמוע הכל. לגישה הזו יש ערך אדיר: אתה כמנהל העסק נחשף לתמונת מצב ריאלית 'אייז איז' ומונע מעצמך שגייה באשליות וורודות שיתפוצצו  בפרצוף.